I DIN KRAFT    

-tio dagliga vanor för balans i livet

Hur vill du känna dig idag? Imorgon? Nästa vecka? Nästa år? Om 10 år? Hur du upplever din kropp, ditt sinne och din själ beror på vilka vanor du har.

 Känner du igen dig i något eller flera av följande?


  • Stressad
  • Orolig
  • Värk i kroppen
  • Slut/utmattad
  • Hormonella obalanser
  • Matsmältningsproblem 
  • Viktproblem
  • Dåligt immunförsvar
  • Tyngdkänsla i kropp och sinne
  • Kraftiga humörsvängningar
  • Dålig sömn
  • Svårt att hitta en riktning i livet

Dina dagliga rutiner formar din framtid och din hälsa.


För att uppleva något nytt behöver du förändra något. 


Är du redo att föra in nya vanor i ditt liv?


I det här programmet hjälper jag människor att få en djupare kontakt med sig själva och sin kropp. När vi är linjerade med naturen så är våra kroppar så kloka. Ayurveda har så mycket att erbjuda våra moderna liv. Den hjälper oss att få en djupare kontakt med vår egen inre visdom så att vi kan navigera genom livet lite bättre och uppleva mer av vår fulla potential. 



Hur fungerar det?

Under 12 veckor lär du dig de 10 viktigaste vanorna grundade i ayurveda och yoga, som alla behöver för att bygga ett starkt immunförsvar, ha en bra uthållighet mot stress och för att sakta ned ett för tidigt åldrande. Utifrån din unika kroppskonstiution lär du dig sedan att anpassa vanorna så att de passar dig och ditt liv. 

”I din kraft” rör sig genom olika säsonger, vilket hjälper dig att balansera din kropp och ditt sinne genom årstidsväxlingar. Hela programmet sträcker sig över ett år; tre omgångar av att implementera de 10 vanorna. 

 

Säsong 1: Du LÄR dig vanorna

Säsong 2: Du PRAKTISERAR vanorna

Säsong 3: Du LEVER vanorna

 

Du tillhör en grupp likasinnade som också har intentionen att skapa varaktiga förändringar i sina liv. Studier visar att vill vi göra varaktiga förändringar så behöver vi gå långsamt tillväga, förändra våra vanor i små steg och i en miljö där vi får stöd.

 

Varje vecka fokuserar vi på en av de dagliga rutinerna och gradvis implementerar den i vårt liv. Vi har ett online gruppsamtal varje vecka där vi tillsammans diskuterar vanan. Du har också tillgång till ett videobibliotek och arbetsmaterial som hjälper dig att integrera varje vana. Vi har också vår egen privata facebookgrupp där du kan ställa frågor och dela erfarenheter med andra medlemmar i gruppen.


Gammal visdom för det moderna samhället


Hur kommer jag med?

Det första steget är att boka ett fritt samtal med mig, där vi pratar om var du befinner dig och var du skulle vilja befinna dig, vilka dina hälsoutmaningar är mm och om programmet är rätt för dig? Ett förutsättningslöst samtal. 

För full effekt sträcker sig resan ”I din kraft” över 1 år.

Då ingår:
 * 36 online gruppsamtal
 * 9 enskilda coachingsamtal
 * en kursportal med lektioner kring vanorna samt inspelande samtal
 * en höst och en vårdetox
 * tillgång till en sluten facebookgrupp för medlemmar i " I din kraft"
 * en goodiebag med saker du kan behöva på "resan"

Om du vill ha ett smakprov kan du göra en runda på 12 veckor.

Du kan påbörja din resa i januari (-22) eller april (-22).

Jag tar in 5 nya medlemmar varje omgång.


Kostnad 12 000 kr 
Delbetalning 4 * 3000 kr 

Nästa kursstart januari 2022

Kanske är en plats din!

Vad säger deltagare om I DIN KRAFT


Jag var stressad, hade ont i huvudet, ont i magen, klump i halsen, problem med svidande ögon och nervryckningar i kroppen. Jag visste att jag måste göra en förändring men inte vad eller hur. Tillsammans med gruppen och utifrån ayurveda kan jag hitta nya vanor som passar just min kropp och mitt sinne. Jag har inte längre alla dessa stressymptom och känner jag att det är på gång så vet jag mer vad jag kan prova för att inte hamna där igen.
/Camilla

Efter att ha gått första rundan (12 veckor) av I DIN KRAFT så har jag fått flera positiva effekter både för egen del och i familjen. De nya vanorna hjälper mig att planera mina dagar så att jag upplever ett större lugn, stressar mindre och har lättare att hushålla med min energi. Förut kunde jag vara helt slut på kvällen, nu känner jag mig inte lika trött och vi går ofta ut tillsammans hela familjen och rör oss efter middagen. Jag har gått ned 5 kilo och sover bättre på köpet. Problem som att jag samlar på mig vätska och svettas på nätterna har försvunnit. Värk och stelhet i kroppen har minskat. Jag ser fram emot runda två och fortsätta att utforska och jobba med mina vanor

 /Emma

Nu har jag snart gått hela första omgången (10 veckor in) på denna kurs. 
  • Jag tycker om tidiga mornar nu för tiden. Jag blir inte stressad och oroad över för lite sömn, även om jag vaknar vid 05. Det känns skönt att stiga upp och jag känner nästan en längtan att få komma upp och komma igång med dagen.
  • Mornarna är mycket, mycket lugnare här hemma nu för tiden. Vilket gör så otroligt mycket för både mitt och barnens humör.
  • Jag sitter mindre tid framför skärm (fortfarande lite för mycket, men märkbart mindre än förut) vilket jag också känner av då jag bl.a på kvällar får en chans att processa och bearbeta dagen samt planera för morgondagen.
  • Jag har kommit igång igen med meditation varje dag.
  • Jag har gått ner 8 kg.
  • Jag lägger mig innan 22.00 varje kväll.
  • Det som jag tycker är häftigast av allt är att jag har helt slutat med insomningstabletter!! Har mer eller mindre ätit det i hela mitt vuxna liv för att kunna lugna min autistiska- och adhd-hjärna, har inte alls kunnat haft ett normalt sömnmönster utan dem. Men nu har jag anammat kvällsrutiner med att lägga bort mobilen, släcka all belysning och bara ha levande ljus tända och att meditera innan läggdags. Och jag sover!

Jag har säkert missat en hel del.
Jag har inte heller hunnit med att få till ens hälften av allt som vi lärt oss så jag känner mig jätte spänd och nyfiken inför vad nästa omgång kommer leda till

/ Mikaela 


”Jag är så glad över mina morgonrutiner. Det jag gör på morgonen följer med mig under hela dagen.

Kvällsrutinerna jobba jag just nu med att få in. Min sömn har förbättrats mycket och jag sover oftare genom hela natten. Vilket är en enorm vinst för mig. Det är en sådan gåva

Jag mår väldigt bra i kroppen och sinnet och har nått en större balans i mig. Min själ jublar över att jag tar hand om min kropp. Jag står stadigare med båda fötterna på jorden. Hade jag bara läst boken hade jag aldrig lyckats göra de förändringar som jag har gjort”  

 /Barbro O 





Vanliga frågor 

 

Hur ska jag kunna sluta att sabotera för mig själv?

 

Det är det som jag lär ut i I DIN KRAFT. Du vet säkert en hel del saker du skulle kunna förändra för att må bättre. Svårigheten ligger i att få det att hända och att bli till bestående bra vanor.

 

Jag kommer att hjälpa dig att se varför du hamnar i dåliga vanor och guida dig in till att göra bättre val för dig själv.

 

Hur ska jag kunna hålla fast vid bra vanor?

 

Jag ska visa dig hur du får till bestående förändringar.

I DIN KRAFT handlar om att automatisera bra vanor. Du börjar din dag med energigivande små vanor och avslutar din dag i ett avslappnat tillstånd. Du kommer att känna dig så mycket bättre att du inte vill sluta göra dem.

 

Flera av mina klienter säger att de riktigt längtar att komma tillbaka till vanorna om de kommer bort från dem under en period.

 

Den här kursen har fullt med stöd och struktur inbyggt, som en hjälp till att hålla dig till det du har bestämt dig för.

 

 

Jag vill inte ge upp mitt kaffe eller mitt vin, måste jag?

 

Ingen kommer att be dig sluta eller avstå från NÅGOT. Det här handlar om att föra din kropp tillbaka till sin balans och lära dig att läsa din kropp som en bok. Sedan kommer DU att veta vad som fungerar och lära dig tekniker som hjälper dig att släppa taget om det som inte längre tjänar dig.

 

 

Hur lång tid tar det innan jag får resultat?  

Du kan se resultat snabbt när du börjar göra förändringar. Från den ena dagen till den andra. De här vanorna fungerar, så enkelt är det om du GÖR de. När du förändrar dina vanor förändrar du din biokemi.

 

Men tänk om jag inte har tid? Mitt schema är redan fullt? 

Ju mer upptagen du är ju MER behöver du automatisera dagliga bra vanor. Även om du är upptagen, arbetar heltid och tar hand om din familj så kommer du att kunna göra små förändringar som ger STORA resultat.  

Tidsinvesteringen du gör är ca: 2 timmar/ vecka där du läser några sidor, tittar på en kort video samt deltar i gruppsamtalet.

 

Men jag håller inte på med yoga. Kan jag ändå vara med?  

De här vanorna är baserade på ayurveda som är en systerkunskap till yogan och inte detsamma som yoga. Här handlar det mer om hur du lever ditt liv utanför mattan i din egen vardag.



" Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adip tisci elit. Nunc finibus erat enim, et elementum."

Tabitha Smith